Hur går det till när du anlitar oss?

Vi har förståelse för att en renovering i ditt hem kan skapa oro och att det känns som att du inte har all kontroll. Vi förstår också att du som kund har många viktiga beslut att ta som inte är enkla. Vi arbetar ständigt mot att kunden ska känna sig trygg. Kunden ska få bestämma och ha möjlighet att vara delaktig i alla moment redan från start. Därför har vi sammanställt listan nedan som steg för steg går igenom vad som sker från start till slut.

services_icon1

Begär offert

Det första steget är att du som kund lämnar in en offertförfrågan till oss över telefon eller mejl. I förfrågan beskriver du kort den tilltänkta renoveringen och vi bokar in ett personligt möte.

services_icon1

Personligt möte

Under mötet går vi noggrant igenom renoveringen och svarar på alla dina frågor. Vi förser dig även med all viktig information som du behöver. Vi brukar ge tips och råd om bäst passande material och eventuella ändringar som du kanske inte tänkt på.

services_icon1.png

Detaljerad offert

Efter det personliga mötet skickar vi dig en detaljerad offert med ett fast pris på både arbete samt material. Vi redovisar grundligt alla kostnader och uppskattad arbetstid.

services_icon1

Godkännande

Nu får du som kund gå igenom offerten i lugn och ro. Inget startas förrän vi har fått klartecken från dig vilket innebär ditt godkännande och att du accepterar offerten. Skulle du mot förmodan inte godkänna avtalet, avslutar vi allt i detta steg.

services_icon1.png

Tydligt avtal

Under detta steg skriver både parterna på avtalet (Hantverkarformulär 2014). Vi rekommenderar att våra kunder går igenom avtalet tillsammans med oss innan det skrivs på. Du som kund ska känna dig trygg med att överlämna ditt hem i våra händer.

services_icon1

Byggstart

Nu är det dags att börja renovera! Vi har endast erfarna och utbildade hantverkare som är experter på vad de gör. Vi kommer att bemöta dig, din familj och ditt hem med stor respekt och försiktighet. Anlitar du oss är ditt hem i trygga händer.

services_icon1.png

Kommunikation

Som vi har nämnt tidigare vill vi att du som kund ska känna dig delaktig under hela processen. Vi går igenom det påbörjade projektet samt vad som kommer att ske härnäst. Vi vill även säkerställa att inga missförstånd har skett och att allt går enligt planerna. Vi svarar gärna på alla frågor och funderingar du har.

services_icon1

Besiktning

För oss är inte arbetet avslutat förrän våra skickliga hantverkare har gjort en slutbesiktning av renoveringen. En slutbesiktning av genomförd badrumsrenovering görs på plats och du får alltid en skriftlig rapport av resultatet. Kontroller görs så att allt ser bra ut, håller vår höga standard och uppfyller dina önskemål. Skulle vi upptäcka fel åtgärdas dessa omedelbart. Det är viktigt för oss att du som kund ska bli nöjd.